Tuesday, June 4, 2013

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုယ္တိုင္ေျ ပာေသာ ေျမနီကုန္း အေရးအခင္းပထမအၾကိမ္ နွစ္ပတ္လည္အေၾကာင္း


ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုယ္တိုင္ေျပာေသာ
 ေျမနီကုန္း အေရးအခင္းပထမအၾကိမ္ နွစ္ပတ္လည္အေၾကာင္း


ျမန္မာ့အသံမွာလည္း ေျမနီကုန္းကိစၥနဲ့ ပတ္သက္လို့ ပါလာတဲ့ကိစၥကိုလညး္ က်မရွင္းပါရေစဦး။ ေျမနီကုန္းမွာေပါ့ေလ။ အဲဒီလို ျမန္မာ့အသံကေျပာသလို လုပ္သားျပည္သူ့ေန့စဥ္က ေရးသလိုေတာ့ က်မ ကဗ်ာဆန္ဆန္၊ ဝတၳဳဆန္ဆန္ေလးေတာ့ မေျပာတတ္ပါဖူး။ ကားကေလးတစ္စီးက လာတယ္ေပါ့ေလ။ အေရာင္ေလးကလည္း ဘယ္လိုလဲမသိပါဖူး။ နံပါတ္ကလည္း ဘယ္လိုလဲမသိပါဖူး။ ကားကေလးက တစ္ခါထဲ တံခါးပြင့္သြားတယ္။ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္က ဆင္းလာတယ္။ ဆင္းလာတဲ့အခါက်ေတာ့ ပန္းခ်သြားတယ္။ ပန္းခ်သြားျပီးေတာ့ ဒီအမ်ိဳးသမီးကို မဝတရံုးေရာက္မွ က်မမွန္းသိတယ္လို့ဆိုပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ဒီကိစၥဟာလည္းက်မျပန္ျပီးေတာ့ ရွင္းျပရမယ္။
ဒီအတိုင္းျဖစ္တာလဲ မဟုတ္ပါဖူး။ အဲဒီေန့ စမ္းေခ်ာင္းမွာ က်မတို့ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေနနဲ့ (၂၁)ရက္ေန့ ဇြန္လအေရးအခင္း တစ္နွစ္နွစ္ပတ္လည္အခမ္းအနားကို က်င္းပခဲ့ပါတယ္။ ဒီအခမ္းအနား က်င္းပခဲ့ျပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ ေၾသာ္..အဲဒီအခမ္းအနားမွာလည္း လူက က်မတု့ိျမင္သေလာက္ေတာ့ ႏွစ္ေထာင္၊ သံုးေထာင္ေလာက္ရွိတယ္လို့ ျမင္ပါတယ္. ဒါေပမဲ့ ျမန္မာ့အသံကေတာ့ ငါးရာေလာက္ပဲျမင္တယ္လို့ ဆိုတယ္။

က်မတို့ အျမင္ခ်င္းကေတာ့ သိပ္မတူဘူးေပါ့ေလ။ က်မတို့ ဒီရံုးကေန ျပန္လာေတာ့၊ ျပန္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ (တိပ္ေခြၾကားထဲမွာ ျပတ္သြား) ေရာက္လာျပီးေတာ့ ပန္းစည္းေလးခ်တယ္။ ပန္းစည္းေလးခ်ျပီးေတာ့ အေလးျပဳတယ္။ သိပ္လည္းမမ်ားပါဖူး။ ၁၅ေယာက္ေလာက္ပါ။ က်မတို့မွာ ဓာတ္ပံုေေတြရွိပါတယ္ ၾကည့္ခ်င္လို့ရွိရင္။ ၁၅ေယာက္ေလာက္ပဲ။ အားလံုးေအးေအးေဆးေဆးပဲ ဘာမွ ရုတ္ရုတ္ရက္ရက္လည္းမရွိဖူး။ ဒါေပမဲ့ က်မတို့ ျဖတ္လည္းသြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဘာလဲ။ ဟုိလက္နက္ကိုင္တပ္ေတြက လာျပီးေတာ့ ေျပးျပီးေတာ့ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းပဲ ဒီေက်ာင္းသားေတြကို ဖမ္းတာ၊ ဆြဲတာ က်မတို့ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ က်မေျပာတယ္။ ျပန္းသြားမယ္။ ဒီလိုေက်ာင္းသားေတြကို ဖမ္းတာဆီးတာ က်မတို့လ်စ္လွ်ဴရႈထားလို့ မျဖစ္ပါဖူး။ က်မတို့ေက်ာင္းသားမဟုတ္ပါဖူး။ ဒါ တစ္ျခားတပ္ဦးတစ္ခုလို့ က်မတို့နားလည္ပါတယ္။ က်မတို့ အဖြဲ.ခ်ဳပ္ဝင္မ်ားမဟုတ္ပါဖူး။ ဒါေပမဲ့ က်မတို့ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဝင္မ်ား မဟုတ္လို့ လ်စ္လွ်ဴရႈထားလို့ရွိရင္ နဝတ က က်မတို့ကို ပါတီနိုင္ငံေရးပဲလုပ္တယ္။ အမ်ိဳးသားနိုင္ငံေရး မလုပ္ဖူးဆိုတာ ေျပာမွာကိုလည္း စိုးရေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို့လို့ ကိုယ့္ရဲ့ ဒီမိုကေရစီဘက္ေတာ္သား အခ်င္းခ်င္းပဲ။ က်မအေနနဲ့ ဒီလိုေတာ့ လ်စ္လွ်ဴရႈထားလို့မရဖူးဆိုျပီး က်မ ပန္းစည္း တစ္ခုယူသြားျပီးေတာ့ ျပန္ျပီးေတာ့ခ်ပါတယ္။ ခ်လာတဲ့အခါက်ေတာ့ က်မတို့နဲ့ ပါလာတဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္ကို ဖမ္းသြားတယ္။ က်မ ဘာမွ မလုပ္ပါဖူး။ ဖမ္းရင္လည္း ဖမ္းသြားေပ့ါ။ က်မ ကားထဲဝင္ျပီးေတာ့ ဆက္ျပီးေတာ့ ထြက္သြားတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ ေသနတ္ေတြနဲ့ ပစ္တယ္။ ေအာက္က၊ အေနာက္ကေန ေသနတ္ေဖာက္သံေတြ ၾကားတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ က်မေျပာတယ္။ ျပန္လွည့္ရမယ္။ ဒီလို ေသနတ္ေဖာက္လို့ က်မတို့ဟာ ဆက္ျပီးထြက္သြားတယ္ဆိုရင္ မသင့္ေတာ္ဖူး။

ဒီဟာဟာ ေသနတ္ေဖာက္တာဟာ ျပည္သူလူထုကို ျခိမ္းေျခာက္ေနတာပဲ။ ျပည္သူလူထုက္ု ျခိမ္းေျခာက္ေနတာကို က်မကေနျပီးေတာ့ ဥပေကၡာျပဳျပီးေတာ့ ပစ္သြားတယ္ဆိုတာ မသင့္ေတာ္ဖူး ဆိုျပီး က်မျပန္ျပီးလွည့္လာပါတယ္။ ေသနတ္ပစ္တဲ့ေနရာကို ျပန္ျပီးေတာ့ လွည့္ခဲ့တယ္။ လွည့္တဲ့အခါ အူယားဖားယားနဲ့ ရဲအရာရွိတစ္ေယာက္က ”ဘာလဲ၊ ေမာင္းမေျပးနဲ့ ပစ္မယ္၊” ဟာ ဘယ္သူက ေမာင္းေျပးေနလို့လဲ။ တမင္သက္သက္ ျပန္လာတာ။ ေမာင္းေျပးဖို့ မဟုတ္ပါဖူးဆိုတာ။ ဒါကိုလည္း သူက ရိုင္းရိုင္းစိုင္းစိုင္း စကားမရွည္နဲ့ေပါ့ေလ။ ပစ္မယ္။ ခတ္မယ္နဲ့။ ေသနတ္ၾကီးကလည္း တရမ္းရမ္းနဲ့လုပ္ေနပါတယ္။ က်မတို့ကို စခန္းေရွ့မွာ ရပ္ဆိုျပီး က်မတို့ စခန္းေရွ႕မွာ ရပ္တယ္။ စခန္းေရွ႕မွာ ရပ္ျပီးတဲ့ အခါက်ေတာ့ က်မတို့ကို TE11 ၾကီးေပၚမွာတက္ခိုင္းပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ က်မတို့အားလံုး အတူတူတက္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္က်ေတာ့ က်မဘယ္သူလဲဆိုတာ ေဘးက အရာရွိတစ္ဦးက ေကာင္းေကာင္းသိတယ္လုိ့ က်မထင္ပါတယ္။

ဒီမတိုင္ခင္မွာဘဲ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ဖမ္းဆိုျပီး အရာရွိတစ္ဦးက ေအာ္ေနတာၾကားေတာ့ က်မ ဘယ္လိုလူမွန္းသိတယ္ဆိုတာ သိပ္ျပီးေတာ့ ထင္ရွားတယ္။ ဒါေပမဲ့ အမ်ားက မသိဖူးဆိုလို့ရွိရင္ က်မလက္ခံပါတယ္။ က်မကို လူတိုင္းက သိတယ္လို့ ထင္ေနလို့ရွိရင္ ေတာ္ၾကာ က်မ ေသြးၾကီးရာေရာက္ဦးမယ္။ မသိလို့ပဲေပါ့။ က်မတို့ကို TE11 ေပၚမွာ တက္ဆိုတာ၊ တက္ပါတယ္။ တက္ျပီးေတာ့ ဗိုလ္မွဴးၾကီးကိုယ္တိုင္ ေရာက္လာပါတယ္။ ဗိုလ္မွဴးၾကီးကေတာ့ အင္မတန္မွ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း လူၾကီးပီပီသသရွိပါတယ္။ က်မတို့ ဒါမွန္တာကို မွန္တဲ့ အတိုင္းေျပာမွာပါ။ က်မသက္သက္မဲ့ နဝတမို့လို့ တပ္မေတာ္အရာရွိမို့လို့ ေစာ္ကားခ်င္တဲ့ စိတ္ လံုးလံုးမရွိပါဖူး။ က်မတို့ကို မဝတ ရံုးေခၚသြားတယ္။

မဝတရံုးေရာက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ က်မတို့အားလံုး ထိုင္ျပီးေတာ့ ေဆြးေနြးၾကတာေပါ့ေလ။ ေဆြးေနြးၾကတဲ့ အခါက်ေတာ့ က်မေျပာပါတယ္။ ဒီ ၂/၈၈ ကိုေတာ့ လိုက္နာလို့ မျဖစ္ပါဖူး။ လူငါးေယာက္နဲ့ နိုင္ငံေရးလုပ္ဖို့ဆိုတာကေတာ့ မျဖစ္ပါဖူး။ က်မတို့ဟာ ဘာမွ ဆူဆူပူပူလည္း လုပ္မွာ မဟုတ္ပါဖူး။ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းပဲ လုပ္သြားမွာ ပါဆိုျပီးေတာ့ က်မေျပာသြားပါတယ္။ ဒီအာဏာဖီဆန္ေရးကိစၥနဲ့ ပတ္သက္ျပီးေတာ့လည္းေျပာသြားပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ေျမနီကုန္းမွာ ျဖစ္တဲ့ ကိစၥနဲ့ ပတ္သက္လို့လည္းေက်ာင္းသားေလးေတြကို ဖမ္းလို့ က်မျပန္လာရတာပါဆိုျပီး က်မရွင္းျပသြားပါတယ္။ ဒီဟာေတြအားလံုးက်မ ရွင္းျပသြားျပီးသားပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒါေတြအားလံုးျမန္မာ့အသံကလည္းမရွင္းျပသြားပါဖူး။

ဒီေတာ့ဒီကိစၥမွလညး္ က်မဟာ တမင္ဆူပူေအာင္ လံႈ့ေဆာ္ခ်င္လို့ ပနး္စည္းသြားခ်တယ္ဆိုတာ က်မဟာ ဆူပူေအာင္ လႈ့ံေဆာ္ခ်င္လို့မဟုတ္ပါဖူး။ ဒီေက်ာင္းသားေလးေတြကို က်မမ်က္စိေရွ႕မွာ ဖမ္းသြားတာျမင္လို့ပါ။ ေက်ာင္းသူေလး တစ္ေယာက္လညး္ပါသြားပါတယ္။ ဒီကေလးမ်ားဟာ ေအးေအးေဆးေဆးပန္းစည္းခ်ျပီးေတာ့ ေျပးဖို့ အဆင္သင့္ပဲ။ ေျပးရင္လညး္ ေျပးပါေစေပါ့။ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ လို့ရွိရင္ ဒီကိစၥဟာ ျပီးသြားမယ့္ကိစၥပဲ။ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ့အားလံုုးျပီးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ေျမနီကုန္းမွာ လူတစ္ေယာက္ က်ဆံုးသြားတယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥနဲ့လည္း က်မေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီလူဟာ အလုပ္သမားေသြးစည္းညီညြတ္ေရးပါတီက စည္းရံုးေရးတာဝန္ခံတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလူက်သြားတဲ့အခါက်ေတာ့ သြားျပီးေတာ့ ေကာက္တာ၊ သြားျပီးေတာ့ ကယ္တာဟာ ေက်ာင္းသားမ်ားပါ။ ေက်ာငး္သားေလးမ်ားဟာ ဒီလူက်သြားတဲ့ ဦးသိန္းမိုးကို ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကို သယ္သြားတယ္။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းက သံဃာေတာ္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။

အဲ့ဒီေတာ့ က်မတို့ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ ရဟန္းရွင္လူျပည္သူလူထုမ်ားဟာ ဆူပူခ်င္တဲ့လူထုမဟုတ္ဘူး။ သတ္ျဖတ္ခ်င္တဲ့လူထုမဟုတ္ဘူး။ တစ္ေယာက္အေပၚတစ္ေယာက္ ၾကင္နာတဲ့လူထုဆိုတာ အင္မတန္မွ ထင္ရွားပါတယ္။ ဦးသိန္းမိုး ဟာ အလုပ္သမားေသြးစည္းညီညြတ္ေရးပါတီထဲက စည္းရံုးေရးတာဝန္ခံဆိုတာ သြားျပီးေတာ့ ေကာက္တဲ့ေက်ာင္းသားေလးေတြ သိပါတယ္။ ဒီေက်ာင္းသားေလးေတြ သြားျပီးေကာက္တဲ့ အခါတုန္းက သူ အသက္မထြက္ေသးပါဘူး။ သူဘယ္သူဆိုတာ သူေျပာနိုင္ပါတယ္။ သူ့ရဲ့ ကဒ္ျပားေတြလည္း ေက်ာင္းသားေတြက ေတြ႕ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ငါတို့ရန္သူၾကီးဆိုျပီးေတာ့ မပစ္ထားပါဘူး။ ေက်ာင္းသားေလးမ်ားက သယ္သြားပါတယ္။ ေဆးရံုအေရာက္ လုိက္ပို့ေပးဖို့စီစဥ္ပါတယ္။

အဲဒီေတာ့က်မတို့ရဲ့ ဒီမိုကေရစီလိုလားတဲ့ အင္အားစုေတြကို ဘာျဖစ္လို့ ဒီေလာက္ေတာင္မွ တိုက္ခိုက္ေနလဲ။ က်မတို့ဟာ ဆူပူေအာင္လုပ္ခ်င္တဲ့လူေတြ၊ အၾကမ္းဖက္ခ်င္တဲ့လူေတြ ဆိုလို့ရွိရင္ ဦးသိန္းမိုးၾကီးကို တစညၾကီးဟဲ့ ဆိုျပီးပစ္ထားခဲ့မွာေပါ့။ ဒီလိုစိတ္ေတြ မရွိပါဘူး။ က်မတို့ ျပည္သူလူထုအခ်င္းခ်င္းပဲ။ က်မတို့စိတ္မေကာင္းပါဖူး။ ဦးသိန္းမိုးတစ္ေယာက္က်သြားတယ္။ ဦးသိန္းမိုးဆိုတာဟာ တစညတို့၊ အလုပ္သမားစည္းလံုးညီညြတ္ေရးပါတီတို့ဆိုတာ က်မတို့စိတ္ထဲမွာ မထားပါဘူး။ ျပည္သူထဲက တစ္ေယာက္က်သြားတယ္။ ဒီေလာက္ေတာင္မွ က်မတို့မွာ အသက္လံုျခံဳမႈ မရွိဘူးလား။ ဒီလိုအေျခခံလူ့အခြင့္အေရးတစ္ခုျဖစ္တဲ့ အသက္လံုျခံဳမႈ က်မတို့ မရွိနိုင္ဘူးလား။ ဒီလိုလူ႕အခြင့္အေရးေတြလိုခ်င္လို့ က်မတို့ ဒီမိုကေရစီလႈပ္ရွားမႈထဲမွာ ပါဝင္ေနတာပဲ။ ဒီလိုရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ့ က်မတို့ ဆက္ျပီးေတာ့ လုပ္သြားမွာပဲ။ ဒါေၾကာင့္မို့လို့ က်မတို့ မတရားတဲ့ အမိန္႕အာဏာ ဖီဆန္တယ္ဆိုတာ၊ ဒီလို မတရားတဲ့ အမိန့္အာဏာေတြကို မဖီဆန္လို့ရွိလို့ရွိရင္ တေျဖးေျဖး က်မတို႕မွာ ရွိစုမဲ့စု အခြင့္အေရးေလးေတြေတာင္မွ ေပ်ာက္သြားခ်ည္ရဲ့ ဆိုျပီးေတာ့ ယံုၾကည္လို့ ဖီဆန္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။



ေဒါက္တာေအာင္ခင္တည္းျဖတ္ေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းမွလြတ္ကင္းေရးနွင့္အျခားစာတမ္း စာအုပ္အပိုင္း(ခ)- "သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ အမွတ္-၆' မွထုတ္နုတ္ေဖာ္ျပပါသည္။


Kyaw Naing
04/06/2013

No comments:

Post a Comment